wjo *Strona Fabiana Cybulskiego

Temat: Foteliki dla dzieci
On Wed, 13 Jan 1999 09:26:12 +0100, "roberto" <robe@wel.wat.waw.pl wrote: Czy ktos moze zna dokladnie nowe przepisy kodeksu drogowego i jest w stanie odpowiedziec mi do ilu lat trzeba wozic dzieci w fotelikach lub innych podkladkach. Nie ma scislej granicy. Mialo byc do 12 roku zycia ale ktorys z poslow stwierdzil ze bezsens bo on ma w rodzinie dwunastolatka wazacego 60kg i mierzacego prawie metr siedemdziesiat... Generalnie jesli daje sie normalnie przypiac pasami to foteliki i podkladki nie sa potrzebne - ale gdzie granica? Tak jakby nie mogli wyraznie napisac ile wzrostu musi miec dziecko zeby bez podkladek i fotelikow jezdzic (w koncu to wzrost decyduje o tym czy pasy wlasciwie sie ukladaja na ciele). Czy to dotyczy rowniez tylnej kanapy? Tak. I tu szczegolik dyplomatycznie pomijany przez media - przepis nie dotyczy pojazdow ktore fabrycznie nie posiadaja pasow na tylnych siedzeniach i sa w tym stanie oficjalnie zarejestrowane (poki co starsze pojazdy nie musza ... najlepszy widok - niestety tez najlepszy start w razie wypadku. Dziecko stojace miedzy fotelami odfruwa w sytuacji gdy niezapiety pasazer wybija sobie zeby a kierowca nadwyreza jedynie rece o kierownice... Czyli...
Źródło: topranking.pl/1608/foteliki,dla,dzieci.php



Temat: przeworzenie dziecka w maluchu
ledka wrote: Czesc mam pytanie dotyczace przeworzenia dzieci w fiacie 126, jak to jest, czy trzeba miec fotelik czy nie jezeli trzeba to do ilu lat? Bede wdzieczny za pomoc. pozdrawiam ledka fotelik na tylne siedenie. jak bajtel na 2 latka to nogi od kolan w dół wiszą mu z oparcia przedniego siedenia, zagłówek ma miedzy kolanami. komicznie to wyglada. jak masz siedenie kubełkowe to oparcie muszisz pochylic na maxa do przodu, ale obok kierowcy już nikt nie usiadzie. widziałem cwaniakó którzymieli fotelik z tyłu BOKIEM do kierunku jazdy. ale nie wiem czy to zgodne z przepisami i czy producent fotelika na to zezwala. Tak czy inaczej, mój syn był ponad rok wożony w maluchu, nazywał go "EN-EN", i bardzo mu sie podobało. teraz jeździ w cytrynie, 8 razy wiecej miejsca, 4razy szybciej sienagrzewa w zimie, 2 razy szybciej jeździ..... a dziecko niejest zadowolone. mówi: nie brum brum. ja chce "EN-EN" o gustach sie nie dyskutuje... nawet jak siema 2 lata... ToMasz O foteliku mozesz zapomniej jak dziecko osiągnie 150 cm wzrostu lub jiles tam wagi, naogół to tak jak skonczy gimnazjum.
Źródło: topranking.pl/1611/przeworzenie,dziecka,w,maluchu.php


Temat: Dlaczego ktos ma decydowac jak mam przewozic swoje dziecko?
Jakie państwo ? Ja pamiętam jak jeździłem jako dziecko bez fotelika i bez pasów i było fajnie. (warszawa pasów nie miała) Dobra, ja tez tak jezdzilem i pewnie wiekszosc z tej ... inni tak przejezdzili cale dziecinstwo, a ilu bylo takich, ktorzy tego nie doczekali ??? Pawel
Źródło: topranking.pl/1613/dlaczego,ktos,ma,decydowac,jak,mam,przewozic.php


Temat: Fotelik dziecięcy
Z pamiętnika internauty. Własność: 'Kenjiro' Wpis z dnia 13-06-2008: Witam Czy ktoś wie, od ilu lat dziecko może jeździć nie w takim klasycznym foteliku, ale w takim tym siedzisku pod pupę? I do ilu lat w ogóle dziecko musi jeździć z takim wyposażeniem? http://fotelik.info/pl/faq/ http://fotelik.info/pl/art/przepisy_ruchu_drogowego_a_foteliki,16.html
Źródło: topranking.pl/1627/fotelik,dzieciecy.php


Temat: Fotelik dziecięcy
Czy ktoś wie, od ilu lat dziecko może jeździć nie w takim klasycznym foteliku, ale w takim tym siedzisku pod pupę? To zależy od fizjonomii. Ja nie mieści się do fotelika to niech siada na siedzisku. I do ilu lat w ogóle dziecko musi jeździć z takim wyposażeniem? Ostatnio czytałem wersję że "do 12 roku życia lub 150 cm wzrostu".
Źródło: topranking.pl/1627/fotelik,dzieciecy.php


Temat: fotelik, podstawka do ilu lat/kg
Do ilu lat czy ciezaru ciala, czy wzrostu dziecko musi siedziec na pelnym foteliku a do ilu na samej podstawce? Przerabiałem ostatnio zmianę fotelika na podstawkę - dwa samochody, przenoszenie itp. Do ilu kg. fotelik to nie wiem ale są dwa rodzaje podstawek: Gr II-III - od 15 do 32 (35?) kg Gr III od 25 do j.w. Wnuk waży 18 kg i na dojazdy do przedszkola (ok. 2 km po osiedlu) jeździ w podstawce ale na dłuższe wyjazdy fotelik obowiązkowo. Popatrz na allegro - edukacyjnie pozdr lublex
Źródło: topranking.pl/1631/fotelik,podstawka,do,ilu,lat,kg.php


Temat: Gdańsk rano
ka2 pisze: Zwróc uwage w ilu z tych samochodów jest więcej niz jedna osoba - większość wozi do pracy wyłacznie swoje 4 liter, bez żadnego bagażu - oni stają w korkach na swoją własna prośbę i to ich wybór. No... ja wożę na ten przykład pusty fotelik po dziecku. Ale tylko dlatego, że wcześniej zawożę malucha do teściowej, a żonę do pracy. Rowerem by to się niestety nie udało. Ludzie, spróbujcie jeździć rowerem po miescie - to naprawde nie boli i sie zdziwiecie jaki rower potrafi byc szybki. ja mam do pracy 15km...
Źródło: topranking.pl/1761/gdansk,rano.php


Temat: dziecko z przodu...kto wie?
Gość portalu: E.T. napisał(a): > Co za kretynstwo (w postach ponizej takze)!!! > > Do ok. 15 kg (w zaleznosci od fotelika) dziec > ko powinno jezdzic > tylem. Dlaczego? Poniewaz ... przewoz dziecka z przodu samochodu os.od ilu lat moze jezdzic??dzieki:)"
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,15675788,15675788,dziecko_z_przodu_kto_wie_.html


Temat: Fotelik... a raczej jego brak
Mam 2 dzieci. Pierwszy syn się urodził w 1991 roku (kiedy nie było przepisu o fotelikach). 2-3 razy do roku dziadkowie go zaboierali na wycieczkę do lasu. Pytasz czy miałam fotelik ? Nie mając samochodu ? Otóż tak - miałam. A te wszystkie pytania przeciwstawiam jednemu - chcesz żeby Twoje dziecko żyło ? Jeżdżę codziennie po Warszawie i widzę całe mnóstwo kretynów. Nie boję się , że ja przywalę czołowo w drzewo - boję się tego pijanego z naprzeciwka przywali we mnie . Może dobrze posłuchać trochę statystyk ? Ilu pijanych łapie się...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,510,2606396,2606396,Fotelik_a_raczej_jego_brak.html


Temat: Odblaskowa kamizelka
zobacz ilu ludzików jeździ bez świateł o zmierzchu i w deszczu, nie zapina pasów, wozi dzieci bez fotelików, i to wszystko mimo obowiązku.. o zapasowych żarówkach większość chyba nigdy nie pomyślała...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,510,45170563,45170563,Odblaskowa_kamizelka.html


Temat: kurcze muszę kupić nowy większy fotelik!
my mamy fotelik mutsy, w górę może jeszcze rosnąć, ale nogi mu się już na prosto nie mieszczą ale nic się nie stanie jak trochę pożabkuje, ale chciałabym się dowiedzieć od kiedy dzieci mogą jeździć przodem? tzn od ilu kg, albo ilu miesięcy są te foteliki ustawiane przodem do kierunku jazdy?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,57971,101436588,101436588,kurcze_musze_kupic_nowy_wiekszy_fotelik_.html


Temat: fotelik dla 5-latka
fotelik dla 5-latka Mój maly ma skończone 5 lat 110 cm wzrostu i waży 18 kg mamy dla niego fotelik Maxi Cosi Priori, na który robi sie juz za niski. Chcemy kupić fotelik z odpinanym siedziskiem, tylko nie wiem jak jest w przepisach od ilu lat może dziecko jeździć na samym podwyższeniu. Wiem że znaczenie ma jak przechodzi pas bezpieczeństwa, ale czy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,75644340,75644340,fotelik_dla_5_latka.html


Temat: Instrukcja do fotelika Bebe Confort Cosmos!
Instrukcja do fotelika Bebe Confort Cosmos! Kupiłam używany fotelik wymieniony w temacie. Mam pytania: -od ilu kg dziecko może jeździć przodem do kierunku jazdy?, -czy mogę zapiąć fotelik na środku tylnego...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,8014594,8014594,Instrukcja_do_fotelika_Bebe_Confort_Cosmos_.html


Temat: Jak duże dzieci moga jeżdzić w Ramatti 9-18 kg?
nie wiem do ilu lat jest i jak to bezdie ale moja córcia ma 9 mies i jeżdzi w nim od około 2. jesteśmy barzdo zadowoleni. pasy łątwo sie zakłada i dopasowuje długość do dziecka. siedzenie istotnie jest bardzo szerokie i myślę ze powinno starczyć do ok 4 lat. ja mam taką nadzieję pozdrawiam generalnie polecam ten fotelik
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,20685454,20685454,Jak_duze_dzieci_moga_jezdzic_w_Ramatti_9_18_kg_.html


Temat: Foteliki samochodowe do ilu? Pomozcie!!!
Foteliki samochodowe do ilu? Pomozcie!!! Do jakiego wieku/wagi dzieci musza jezdzic w fotelikach samochodowych? A od kiedy te "poddupniki"? Zastanawiam sie nad kupnem nowego fotelika, bo mamy dosc zdewastowany (po 2 dzieci) dla dziecka w wieku 18 miesiecy i wadze 12 kg. Nie wiem czy kupic taki 9-18 kg bo jeszcze sa takie od 9 do 36 kg, ktos ma taki moze? Czy jak dziecko wyrosnie z fotelika do 18 kg to juz starczy to siedzisko czy jeszcze fotelik musi byc? Pomozcie!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,617,43738720,43738720,Foteliki_samochodowe_do_ilu_Pomozcie_.html


Temat: fotelik samochodowy - za kierowcą czy pasażerem?
syrena2005 napisała: > A teraz mam pytanie... od ilu lat mozna dziecko sadzac tylko na podescie?? Najlepiej nigdy! Moje dizecko w kazdym razie do 8 roku zycia bedzie jezdzic w foteliku - podkladka nigdy nie bedzie tak bezpieczna jak fotelik. Ale jak juz bardzo bardzo musisz uzyc podkladke to zalezy od wagi, chyba min. 18kg ale NIE jestem pewna. Pamietaj zeby miala...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,36149689,36149689,fotelik_samochodowy_za_kierowca_czy_pasazerem_.html


Temat: przypinajcie swoje dzieci!!!!
W szoku byłam, podróżując w wakacje po kraju, w różne strony, do różnych miast, stojąc w korkach, ile osób wozi dzieci w ogóle bez fotelika, nawet na przednim siedzeniu. Mnie się wydaje oczywiste, że dziecko jeździ w foteliku, ale jednak, jak widać, tylko mi się wydawało. Już nie mówiąc o tym, ilu dorosłych jeździ bez pasów.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,101382841,101382841,przypinajcie_swoje_dzieci_.html


Temat: jak to jest z fotelikami 9kg+
Dziewczyny, przeczytałam posty od deski do deski i... nic z tego nie wiem Czy mozna wyjaśnić prościej? tzn. fotelik ile kg i dziecko ile kg i czy ma być montowany przodem do kierunku jazdy czy tyłem do kierunku jazdy Ja mam fotelik takie, że dziecko do 5roku życia może w ni jezdzić (niestety nie pamietam ilu kg) Zamontowany na tylnym siedzeniu po stronie pasażera przodem do kierunku jazdy PONIEWAŻ tyłem się nie dało o dziwo Jak zamontowałam tyłem to odstawał, tzn. nie przylegał całym spodem do siedzenia I co teraz? skoro PODOBNO dziecko 6,5 miesiąca o masie około 8kg powinno jezdzić tyłem do kierunku jazdy?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,95819165,95819165,jak_to_jest_z_fotelikami_9kg_.html


Temat: kiedy przesadzić dziecko do większego fotelika?
kiedy przesadzić dziecko do większego fotelika? Mam problem, mamy 2 foteliki, 1 najmniejszy kołyska Maxi Cosi w którym synek jeździł do tej pory, wagowo jest odpowiedni, bo synek waży niecałe 8kg ... foteliku ok. 10 godzin - no i nie wiem który zabrać. Jakie kryteria bierze się pod uwagę??? Waga? Wzrost - jeśli tak to od ilu cm większy fotelik? Bezpieczeństwo - to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,44701107,44701107,kiedy_przesadzic_dziecko_do_wiekszego_fotelika_.html


Temat: światła cały rok - ile ludzi umrze?
Ile było ofiar zeszłego lata z powodu nie zapalonych (nieobowiązkowych) świateł w samochodach? Tzn. ilu wypadków możnaby uniknąć gdyby było zapalone światło? Jest jakaś statystyka? Ja ma wrażenie, tak jak wielu ... w apteczce, podwójne pary rękawic gumowych, zapasowy fotelik dla dziecka w bagażniku. Do niedawna motocykliści mieli większe szanse na przeżycie na drogach bo tylko oni musieli jeździć na światłach w lato ... będą zakładać robotnicy drogowi żeby nie dać się zabić? Dokąd zaprowadzi ten "wyścig zbrojeń"? Za kilka lat samochody będą jeździły na awaryjnych, motocykle z pomarańczowym kogutem na kijku, a rowerzyści będą...
Źródło: topranking.pl/1612/swiatla,caly,rok,ile,ludzi,umrze.php


Temat: Fotelik dziecięcy
Witam Czy ktoś wie, od ilu lat dziecko może jeździć nie w takim klasycznym foteliku, ale w takim tym siedzisku pod pupę? I do ilu lat w ogóle dziecko musi jeździć...
Źródło: topranking.pl/1627/fotelik,dzieciecy.php


Temat: Quinny buzz kupic nie kupić?
A ja używałam ponad 2 lata i kupiłabym go znów. Miałam model 2006, więc miał on fajniejszą budkę. W nowych nieco ją zepsuli. Siedzisko wcale nie jest małe (dziecko ok 92 ... wózek typowo miejski, ale ja jeździłam nim nawet po kamienistych drogach w górach (Karkonosze, na Halę Szrenicką - dziecko było zadowolone, kółka nie odpadły ;) W wózku jest torba przypinana do stelaża poniżej siedziska, nie jest to plecak. Jak dla mnie bardzo wygodne np. gdy dziecko jedzie odwrócone do mamy. Z fotelikiem jest to wózek idealny, gondolka niewielka ale mimo to dla większości dzieci w zupełności wystarcza. Wersja spacerowa ... dość kontrowersyjna z powodu kubełkowego siedzonka i blokującego się ponoć przedniego kółeczka. Ani mnie, ani przede wszystkim mojemu dziecku siedzonko kubełkowe nie przeszkadzało (wręcz przeciwnie mały chętnie w nim jeździł i spał)i nie uważam tego za wadę. Kółko zablokowało mi się parę razy na bardzo śliskich kafelkach w sklepie ale ogólnie jest w porządku. ... jakość wykonania!!! Po długim czasie użytkowania wózek sprawuje się i wygląda świetnie. Jeździ nim teraz koleżanka, która poszukując lekkiego wózka o małych wymiarach, pełnej rączce, dużych kołach nie znalazła niczego ciekawszego. Zamówiła do niego przednie kółko "terenowe". Speedi w naszym przypadku zupełnie się nie sprawdził, spacerówka (a dokładniej siedzisko- dziwnie odchylone do tyłu) była jedynym wózkiem którego nie znosiło moje dziecko i ... zależy czego się szuka i co jest ważne. U mnie zadecydowały głównie waga (3piętro)i wymiary (mały bagażnik) Ilu użytkowników tyle opinii :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22462,107303454,107303454,Quinny_buzz_kupic_nie_kupic_.html


Temat: do ilu tygodni dziecko może jeździć bez fotelika?
do ilu tygodni dziecko może jeździć bez fotelika? znajomi muszą gdzieś jechać, nie mają jeszcze fotelika, dziecko ma miesiąc
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,584,65593582,65593582,do_ilu_tygodni_dziecko_moze_jezdzic_bez_fotelika_.html


Temat: Skup rozbitych - wrażenia
Dziadzia M napisał(a): Lejesz miod na moja zbolala dusze... Wlasnie wczoraj mialem dyskusje przy piwku z pewnym zawziety wrogiem kupowania nowych samochodow z salonu... Malo mnie nie przekonal... wiedzial po ilu ... - na tyle duzy i wygodny ze w cztery osoby (trzy dorosle + dziecko) i z kupa bagazu wykrecilem po zachodniej Europie w dwa tygodnie powyzej 6 tysiecy kilometrow - i _nie_ byla to jakas straszna szarpanina - po prostu wsiada sie, jedzie, i wysiada u celu - na tylnym siedzeniu miesci sie dziecko w foteliku, dorosla osoba a po miedzy nimi ... mnie nie bylo stac na wakacje w Europie :-(( - moj samochodzik nie jest moze z wygladu szczegolnie reprezentacyjny - ale ja wierzchem nie jezdze ;-) - pojezdze nim jeszcze ze...
Źródło: topranking.pl/1611/skup,rozbitych,wrazenia.php


Temat: Zestaw glosnomowiacy ? ciag dalszy (PAP)
tej chwili w Macro i w innych sklepach za fotelikami dla dzieci? Czy oni wczesniej nie mieli dzieci czy samochodu ??? A fotelik to tylko bezpieczenstwo ich dziecka, natomiast kiepski kierowca ... dobrze usunac zakaz prowadzenia pod wplywem alkoholu - tyle ludzi jezdzi i nie powoduje wypadku - i wprowadzic podwyzszone sankcje za spowodowanie wypadku - tylko co na to zabici w tym...
Źródło: topranking.pl/1709/53,zestaw,glosnomowiacy,ciag,dalszy,pap.php


Temat: Dla kogo kodeks ?
są tuż po kursie. A co mają w pamięci kierowcy, którzy robili prawo jazdy 20 albo 30 lat temu ? O ilu zmianach wiedzą i pamiętają ? Czy jeżdżą na pamięć, czy tylko patrzą na innych ? Czy są mniej niebezpieczni od młodych ? Nie dawno rozmawiałem z kierowcą " gdzieś w Polsce", który upierał się, że foteliki dla małych dzieci zaczną ... ich konsekwencji zmiany przepisów muszą jak najszybciej docierać do zainteresowanych. Wiem,że macie zapewne ograniczoną siłę sprawczą ale próbujcie. No i najlepiej by było, żeby wprowadzać te zmiany w określonym jednym terminie, ... muszą podwyższyć składki. Stać ich na to. Firmy samochodowe też mogą się włączyć, a dilerzy wraz z raklamówkami powinni przysyłać lub rozdawać aktualności w przepisach. W stacjach obsługi powinniśmy dostawać takie ... myślą, że to wszystko będzie bez większego sensu, mam pytanie a na odpowiedź macie 5 sekund: Od kiedy w tym roku musimy jeździć na światłach mijania? a. od 1 października b....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,510,7786653,7786653,Dla_kogo_kodeks_.html